نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب سبد غذایی توزیع می شود 

نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب سبد غذایی توزیع می شود 

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
ادیب فلاح گفت: نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی در تداوم رزمایش کمک مومنانه در قالب بسته های غذایی در بین خانوارهای نیازمند و ایتام توزیع می شوند.

«ادیب فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی در تداوم رزمایش کمک مومنانه در قالب بسته های غذایی در بین خانوارهای نیازمند و ایتام توزیع می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج افزود: هر ساله در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی نذورات مردمی در راستای برپایی سفره های نذری جمع آوری می شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا، هزینه های برپایی سفره های نذری را به کمک مومنانه به نیازمندان و ایتام اختصاص داده می شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های هر ساله در دهه اول محرم، راه اندازی ایستگاه صلواتی و توزیع نذری بود امسال ایستگاه صلواتی با رویکرد توزیع اقلام و ماسک راه اندازی شده است.

فلاح بیان کرد: علاوه بر این نیز در این ایستگاه، کلیپ هایی از مراسم عزاداری سال های گذشته همراه با روضه خوانی و مداحی پخش می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج ابراز کرد: مطابق سال های گذشته برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام مسجد و محله سیاه پوش شده و هر شب مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و مداحی با این تفاوت که در فضای باز، با حداکثر زمان ۲ ساعت و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که افراد سالمند و بیمار نمی توانند در مراسم عزاداری حضور یابند بنابراین این مراسم هم زمان به صورت زنده از طریق اینستاگرام پخش می شود.

فلاح ادامه داد: مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام هر شب از ساعت ۲۱ و سی دقیقه تا ۲۳ شب برگزار می شود و قبل از ورود عزاداران به مجلس، مکان برگزاری مراسم عزاداری با همت بچه مسجدی های کانون ضدعفونی می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج در خاتمه اظهار کرد: تعظیم شعائر الهی و ترویج فرهنگ عاشورا از اهداف برگزاری این مراسم است.

پایان پیام/ 586